Home Photos Videos Blogs Groups Events Ads Petitions Tutorials Forums People Contact More
 
 
Forums  ›  General  ›  MoroccoRussia.com FIFA
 

المنتخب السعودي ينجو من كارثة جوية في سماء روسيا

نجا المنتخب السعودي من كارثة محققة، بعد أن اشتعلت النيران في جناح الطائرة التي يستقلها الفريق إلى مدينة روستوف الروسية. ووفقا لما نقله طلال الغامدي، مراسل قنوات MBC السعودية، عبر حسابه على موقع “تويتر”، اشتعلت النيران في أحد محركات الطائرة التي كانت تقل صقور السعودية إلى روستوف، ولكن وصلت البعثة إلى المدينة بسلام.


Saudis

 

ونشر الحساب الرسمي للمنتخب السعودي بيانا جاء فيه “يود الاتحاد السعودي لكرة القدم أن يُطمئن الجميع، على سلامة كافة أفراد بعثة المنتخب الوطني بعد عطل فني بسيط في أحد محركات الطائرة التي هبطت قبل دقائق في مطار “روستوف أون دون”، ويتجه الآن أفراد البعثة بسلام إلى مقر إقامتهم”.

Footage from aboard the Saudi team plane traveling to Rostov for their World Cup match appeared to show fire coming out of the engine. The Russian Airlines Airbus jet has landed safely at its planned destination.

“The Saudi Arabian Football Federation would like to reassure everyone that all the Saudi national team players are safe, after a technical failure in one of the airplane engines that has just landed in Rostov-on-Don airport, and now they’re heading to their residence safely,” said a statement from the federation’s English-language Twitter feed.

Unverified footage that appeared to be shot from a passenger seat, showing the wing of the Airbus A319-100 enguled in fire was spread on social media by Middle Eastern news outlets.

 

The plane was traveling from Moscow to the south of the country, where Saudi Arabia faces Uruguay on Wednesday.